Waiting for the DAY...

ASSALAMUALAIKUM, 
Today is 6 November 2012 yep. xctually im waiting for the date and i feel quite nervous. 9.November? is friday right! so pada hari jumaat ni bz la line student portal UiTM n line facebook. Al maklumla result nk kuar bukannye ape.Tapi result ni mendandakan segala2 nya sepanjang perjalanan sem tersebut kan. Kalau la kite dpat result yg agak 'low' mesti org pandang kita ni pemalas or whatever kan. Tapi itulah realiti kehidupan. 

Xakan ada sesuatu kejayaan tu tanpa usaha kan? Jadi pantasla org yg dapat skor tu belajar habis habisan. Berdasarkan dari pengalaman belajar, kalau kita dapat buat final n carry mark kita ok, Insyallah result pum ok. Tapi ada jugak sesetengah kawan2 sebaya saya ni carry mark ok, tp final xdpat buat. Hurm~ kenapa benda ni boleh berlaku. Walaubagaimanapum kita xboleh nk salahkan takdir, anggapla tu adalah ujian dari ALLAH s.w.t. Xsemestinya kegagalan kita berpunca dari sikap pemalas kita, walhal kita dah usaha bagai nak rak sebelum ni. Sabarla, sesungguhnya ALLAH suka pada org yg sabar n sabar itu adalah separuh dari iman. 

Nasihat kepada diri saya sendiri dan kekawan, reda lah dengan apa yang kita dapat dan bersyukurla dengan apa yang telah kita usahakan. Andai kata result yg dapat tu tak layak dengan apa yg kita usahakan, anggapla itu adalah ujian dan ada hikmah disebalik tu. Selamat menunggu hari jumaat duhai sahabat dan saya dah xkeruan sebab jwab final hari tu xmenentu xspcially bio310. Kita dah berazam, berusaha dan sekarang bertawakkal lah kpd ALLAH yg lebih maha mengetahui akan hambanya yg lemah ni. Insyallah, sesungguhnya apa yg ALLAH rancang itu adalah terbaik buat diri kita. Kita yang merancang dan DIA yg menentukan :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi datang ke blog fatihahazanan92@blogspot.com
Komen anda sedatang ditapis, sila tunggu kejap ye 😘