Sakit kepala tanda gangguan jin??

Assalamualaikum w.b.t,

|Part 1|,

Salam malam Jumaat Cik Tiey ucapkan kepada semua & semoga kita sentiasa berada dalam keadaan yang dirahmati ALLAH belaka :). Dua tiga bulan ni, Cik Tiey selalu je sakit2 kepala, pastu xsihat. Cik Tiey pum hairan what is going on with my body system. I knew that my body immune system is low, but blood donation is not  the factor why my body is weak. We knew that, when we donate blood, we lost red blood cell because of the pamphlet colour is red. hehehe. However, we also donate various body component such as red blood cell, white blood cell, platelets, proteins and so on. Focus to lack of white blood cell, so my body system is weak and easy to infect by disease. Yup! it can't be argued and may be it also among the reason why i feel too weak.



But, did you know that other reason that can cause this disease especially headache?? I would like to share to all of readers about my experience because it had already made me explode and feel so angry because this! this! this! human. First of all, did you believe about shaman? or we call as bomoh or something we called as superstitious. Orite. Most people do not believe about superstitious as they think that as ridiculous and they thought that the people who believe on this thing are narrow minded. So that, let me clear your mind! Superstitious is related with 'Rukun Iman" include among the six things that we have to believe which is |Percaya kepada Alam Ghaib|.

Based on my experience, headache among the routine disease that we have to face, especially me. Always being experience headache and is so painful!! until it makes me weak, so kerja Cik Tiey terbaring je la atas katil. My mum who always treat me, massage my head and baca quran, tiup2 kat kepala. Kalau nak di ikutkan, wajib la dalam setahun Cik Tiey ponteng sekolah sebab sakit kepala. Finally, after 15 years stay at my beloved house tu, we are realizing that strange things always happen and it infects my family affairs. Rumah ku terumbang ambing, macam tu la, macam ni la. Then, one day! When my oldest sister yg suka menangis, lompat tinggi2 time subuh, mengamuk, and other things yg kerap berlaku menyebabkan my mum pergi jumpa seorang ustaz....

And then, ustaz gtau ada sumtim kat umah Cik Tiey and it almost becomes part of our life. Ya ALLAH! Terkejut sangat2 dan pada masa yg sama rasa cam nak marah2 giler. Sape la yg xpuas hati dengan family Cik Tiey tu! Xmasuk akal langsum memandangkan hidup kami ni dikira low level lah. Bukan nya kaya raya, harta pum xde. Tapi itulah manusia, xpuas hati dengan manusia lain dia guna cara macam ni. MasyaALLAH. So, selepas pertemuan dengan ustaz ni la, Cik Tiey tau bahawa sakit kepala merupakan effect drp gangguan ni. Unless, kalo kita tu mmg ada problem kesihatan. So never judged anything before you know the truth, i mean kalau korang sakit kepala tu jangan lah terus pikiq hang ade masalah gangguan jin ni. Tpi try lah jumpa2 pakar kesihatan, try check, kalau korang normal, tapi ade problem macam ni mungkin kot ade kaitan dengan benda ni.

So, hari ni Cik Tiey sakit kepala sangat2, rasa badan lemah pastu badan pum panas, tetiba rasa letih. Lepas solat maghrib tu, tertido dengan kain sembahyang. Tetibe my mum call, pastu berbual ckit la dan gtau dia yg Cik Tiey sakit kepala. Then, she told me that my uncle gtau ade benda baru pulok. Means that, jiran ada sapu benda kat rumah Cik Tiey, sapu kat kereta, motor, kasut2 kat luar rumah dan yang paling kuat kat belakang dapur. Allahurabbi, kenapa la diorang ni?? Xpuas hati dengan manusia macam ni dia buat! Mensyirikkan ALLAH semata2 nk senang hati. Ada satu cara je nk lari dari benda ni, iaitu kiteorang kena pindah dan tu lah niat mereka yang sebenar. Continue to the next path :)

But let me share sumthing:

Tryla kita amalkan:





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi datang ke blog fatihahazanan92@blogspot.com
Komen anda sedatang ditapis, sila tunggu kejap ye 😘