Selamat Hari Guru!

Assalamualaikum w.b.t,

Selamat petang semua. Menjelang tarikh 16 Mei, sudah pasti anda tau apekah makna disebalik tarikh ini? Of coz korang tau punyer, kecuali korang ni bukannya duk kat bumi. hehehe. First of all, i wanna wish "Happy Teachers Day" to all of teachers in the world! especially kepada guru2 ku yang pernah mengajar Cik Tiey sehingga membentuk manusia yang mampu untuk berfikir dengan akal ini. This wish i wanna dedicate to my beloved teachers dari sekolah:
*Tadika Kemas Alif
*Sek.Keb.Seri Chempaka
*Sek Men Ugama Arab Tarbiah Mardiah, Panchor
*Maahad Amir Indra Petra
*UiTM Chendering, Kuala Terengganu

Tenaga pengajar2 daripada institusi seperti yang tertulis diatas tu, yang telah membimbing, mengajar dan membentuk diri Cik Tiey. Segala syukur bagi ALLAH kerana Cik Tiey diberi peluang oleh NYA untuk menimba ilmu dan merupakan orang yang amat bertuah jika dibandingkan dengan mereka2 yang xmampu nak bersekolah disebabkan faktor kemiskinan. Starting daripada tadika dan ending sehingga ajal maut. Insha'ALLAH.

Doa Cik Tiey buat semua cikgu samada yang pernah mengajar mahupun tak pernah, semoga mereka sentiasa diberikan kesihatan yang teguh demi mendidik anak bangsa! Tanpamu siapalah diriku!! Kita pernah dengar satu ungkapan ini "Tanpa guru, tiadanya polis, saintis, pemimpin dan sebagainya. Ini kerana merekalah pendidik yang mengasah bakat kita hingga adanya sebuah cita2 yang tercapaI!





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi datang ke blog fatihahazanan92@blogspot.com
Komen anda sedatang ditapis, sila tunggu kejap ye 😘