Wednesday, 18 February 2015

Jom Belajar Internet Slang

Assalamualaikum w.b.t,

Gara-gara main C.O.C game punya, well clan chat mat saleh punya guna abbreviation word/ short form punya ayat, sepatah haram xfaham. So, meh kita sama2 belajar ye.


NP = No problem
TY = Thanks 
OMGD = Ouh My God Dude
SUP = What’s up
ASL = Age/Sex/Location
BATO/VATO = Dude
GEEZ = Jesus
TYT = Take your time
NM = never mind/ nothing much


RU = Are you?
IDK = I don't know
LY = Love you
TTYL = Talk to you later
LOL = Laugh of loud (sarcasm)
W8 = Wait
NOTB = None of your business


Most common short form yg diorang guna. Nak tau banyak lagi, moh ler tengok sini http://www.internetslang.com/

3 comments:

  1. Hahaha , giler singkatan slang dorang , kite pun xmcm ni , sekurang2 deme tak rosakkan kan bahasa mcm budaya budak2 kite ,
    Budak - Budax , budaq
    Adik : Adiq , Adix Adq
    Aku : Aqu, Axo ,

    tak paham aku , bahasa planet ape ntah hehehhe sekian membebel kat sini :p

    ReplyDelete
  2. Haha. Ingatkan bahasa kita lg teruk, diorang lagi teruk nak mampuish. Honestly, rasa cam tanya menatang benda la korang cakap ni. haha

    ReplyDelete

Thanks for do visit this blog. Please wait for comment moderation from me okey :)