Sakitnya Bila DiFitnah!

Assalamualaikum w.b.t,

Fitnah? Hanya Allah yang tau betapa sakitnya difitnah atas sesuatu yang kita xbuat kan. Tapi, kena ingat bahawa Allah xakan menguji hambanya diluar kemampuan mereka kan?? Bila mereka yang berpangkat ada kuasa menabur fitnah kepada kita, yang hanya manusia biasa xmampu nak lawan selain pertahankan diri dengan kata2 dan bukti yang ada! Namun kerana kuasa bahawa dia berada lebih atas, selesa dan kuat berbanding kita.


Pernah x mengalami situasi ni bilamana korang difitnah hidup2x?

Sakit kan. Hanya Allah yang tau. Walaubagaimana pun, Alhamdulillah masih bersyukur kerana diuji oleh Allah s.w.t. Itu bermakna oleh masih sayang kat kita, supaya kita xlah lalai, leka dan jauh dari NYA. 


Pengalaman difitnah time belajar Diploma dulu atas tuduhan yang sangat murahan. End up terpaksa duk luar, rumah sewa. Aku bukanlah anak orang kaya! Awal sem target nak duk hostel hingga habis belajar serta cemerlang (Dean list) every semester. Tp, malangnya terpaksa dilempar keluar kerana malang xberbau. Namun, Allah itu maha Adil. Dia bagi rezeki melimpah ruah time tu.


Apa?
Abah dapat kerja tambahan. Alhamdulillah, dapat bagi duit untuk bayar umah sewa. Then, segala urusan belajar Allah permudahkan. Grad dengan Anugerah Naib Cansellor. Alhamdulillah :)


Jadi?? Jangan mengalah dengan apa yang Allah berikan kepada kita. Ada hikmah disebalik itu. Keep strong. :) Masih merindui dan terkenang zaman belajar Diploma dulu. Setiap langkah memang nak balas dendam untuk dapat Dean list setiap sem. Sebab nak buktikan even aku dicampak kat mana2 pum, Tapi I still alive and the most important thing cemerlang dengan jayanya.



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi datang ke blog fatihahazanan92@blogspot.com
Komen anda sedatang ditapis, sila tunggu kejap ye 😘