Thursday, 6 February 2014

Tanda-Tanda Disihir & Cara Mengatasi

Assalamualaikum w.b.t,

Sihir? Ape yang dimasukkan sihir? Mesti korang pernah tengok citer witch, sorcerer and whatsoever la kan. Tapi, percaya kah anda tentang kewujudan sihir? Ada sesetengah orang tidak mempercayai sihir kerana beranggapan sihir itu perkara tahyul dan hanya wujud semata2 dalam lakonan tv. Tapi, tahukah anda sihir berkait rapat dengan beriman kepada perkara2 ghaib iaitu merupakan rukun iman.


Definisi Sihir: 
Sihir merupakan perbuatan hasad dengki yang mana melibatkan bantuan jin dimana seseorang itu meminta bantuan dari bomoh ataupun meminta secara terus dengan syaitan untuk melaksanakan hajat mereka. Sihir tergolong dalam kejahatan yang dimungkari dan dilaknat oleh Allah s.w.t kerana menyekutukannya.
Tanda-Tanda terkena sihir: 
- Tiba-tiba bau busuk di rumah dan terus hilang. Berlaku beberapa kali.- Tiba-tiba bau wangi di rumah dan terus hilang. Berlaku beberapa kali.
- Nampak kelibat orang lalu di sebelah kiri, kanan atau depan.
- Perasan ada orang di belakang tetapi bila tengok, takde orang.
- Kerap bunyi guli di atas dinding rumah. - Ahli keluarga rumah cepat marah.- Tak suka duduk rumah. Lebih suka dan tenang di luar rumah.- Selalu bergaduh di antara satu sama lain di rumah.
- Tanda-tanda lebam di peha kaki apabila bangun pagi.
- Sakit kepala, sesak nafas, sakit macam-macam tetapi apabila pergi jumpa doktor, doktor kata takde apa2, normal.
-Badan terasa berat dan malas.-Terasa diri selalu diperhatikan.-Sukar mendapat jodoh.-Sukar tidur malam.-Mimpi melihat binatang seperti ular dan sebagainya.-Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.-Bermimpi jatuh dari tempat tinggi.-Bermimpi di tempat yang kotor-Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.-Melihat jin secara terus.
Cara Mengatasi:





P/s: Semoga kita sentiasa beramal dengan ayat suci al-quran untuk terhindar dari sihir. Amin

6 comments:

  1. menjenguk blog cik tiey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timo kasih Abe Piji sudi jenguk blog usang kita.hehe

      Delete
  2. seramnya...
    shadsave image doa mengelak sihir.. :D
    TQ SHARE.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiey pum share yg org jugak tu. Welcome :)

      Delete

Thanks for do visit this blog. Please wait for comment moderation from me okey :)