Monday, 2 September 2013

Timun Pudarkan Ketiak Yang Gelap

Assalamualaikum w.b.t,

Ketiap gelap mesti ramai kan yang hadapi masalah ni?? Nak angkat lengan pum malu takut member pandang pelik kat kita. huhu. Bagi mereka yang suka mengenakan pakaian berlengan pendek mesti malu sekiranya tersalah angkat tangan dan menunjukkan ketiak yang hitam tu. Untuk pengetahuan anda semua, warna gelap yang terjadi pada kulit ketiak adalah disebabkan oleh beberapa faktor seperti penggunaan dedoran yang menyebabkan kegatalan  lalu kita "garu" guna kuku. Jadi, kulit ketiak mengalami kerosakan disebabkan geseran yang berlaku dengan kuku dan ditambah lagi kuku memang agak berbisa bilamana kita menggaru kulit guna kuku. Lalu menyebabkan kudis pada bahagian kulit ketiak.


Selain itu, proses mencukur dan mencabut bulu ketiak juga antara faktor lain penyebab kepada ketiak menjadi gelap. Oleh itu jom dapatkan rawatan semulajadi tanpa mengeluarkan sebarang wang! Korang try rawatan seperti dibawah ye, harap berkesan. Insha'Allah. ( Bagi mereka yang mengalami luka pada bahagian ketiak mungkin agak pedih bila anda sapukan sebatian lemon dan timun pada bahagian tersebut)

Bahan-Bahan: 
Lemon
Timun

Cara-Caranya:

*Parut timun sehingga halus dan tambahkan perahan lemon
*Gaul sehingga sebati dan sapukan pada ketiak
*Biarkan selama 15minit dan setelah itu cuci ketiak anda

10 comments:

  1. parut??? guna apa??garpu?pisau? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala. Kalau kulit sensitif garu guna tangan ni boleh menyebabkan kehausan pada kulit dan mudah terkena jangkitan macam kudis.

      Pastu bila kudis hilang, so tinggal lah parut hitam.

      Delete
  2. Tak ramai dah yg nak guna cara tradisional kan?

    ReplyDelete
  3. Ha'a. Sebabnya rumit kena buat camtu camni. Tapi natural plants are the best remedy :)

    ReplyDelete
  4. oooo..hehehe..thanks for the tips..

    ReplyDelete
  5. owh bagusnye blh hilangkan kawasan gelap are ketiak nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kita amalkan setiap hari Insha'Allah menjadi. Lagipun lemon mempunyai fungsi utk menghilangkan kehitaman pada siku.

      Delete

Thanks for do visit this blog. Please wait for comment moderation from me okey :)