Pantai Cahaya Bulan (P.C.B)

Assalamualaikum w.b.t,


Hye u olss. Berkujung ke segmen Cik Tiey semestinya anda adalah orang yang sangat bertuah buat diri saya. Well, titew xfemes so sape la kan yang sudi singgah blog kiter ni. Huhuhuk. Orite, Today I wanna share you pasal sebuah pantai ni Korang mesti tau punyer tempat ni kan! Kalau dulu pantai ni dikenali sebgai PCB “Pantai Cinta Berahi” tapi sekarang telah bertukar nama kepada Pantai Cahaya Bulan. Bagi mereka yang tinggal di kawasan Kota Bharu, Pengkalan Chepa, Sabak dan lain2, mereka suka memilih pantai ni sebgai tempat untuk merehatkan minda.

Ini kerana, berdekat pantai PCB tu ada 1 resort PCB yang mana kite boleh lah stay kat sane! Tempat dia pum agak boleh tahan (walaupun xpernah masuk sane, tp org lain gtau la).hehehe. Tempat ni cantik sangat dengan pemandangan yang sungguh indah, tempat duduk “batu-batu” dan dikelilingi oleh gerai2 yang menjual makanan laut. Yang paling Cik Tiey nak highlight dalam entry ni ialah, “Air Nyoir” atau dalam bahasa standardnya ialah air kelapa! Perhh, memang best giler! Tambah2 lagi dapat makanan 1 biji kelapa yang telah dipotong, khas untuk kita minum & korek isi kelapa tuu.

Cik Tiey selalu jer singgah kat PCB ni, sebab pantai ni je yang paling terdekat nga kawasan umah Cik Tiey. Hehehe. Tapi, honestly seronok la kalau sape2 yang nak lepak ngan family, member or whatever lah ngan sape2. Kalo lapar, kat tepi tu dah bnyak gerai2 untuk kita isi perut. So, that’s all for my entry utk hari ni & the last one, I wanna share my family photos and I time lepak kat PCB aritu, pekena air kelapa :)










No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi datang ke blog fatihahazanan92@blogspot.com
Komen anda sedatang ditapis, sila tunggu kejap ye 😘